Episerver for Retail

Ønsker du å konkurrere med Amazon? Experience-Driven Commerce er svaret.

Forbrukere liker Amazons lave priser og brede sortiment. Men de ønsker også mer. I følge Episerver globale studie, Reimagining Commerce 2019, ønsker forbrukere personaliserte og enhetstilpassede opplevelser. 25 prosent av forbrukerne sier at de er mer tilbøyelig til å gjøre et kjøp om opplevelsen er tilpasset dem.

Løsningen er Episerver Experience-Driven Commerce. Den gjør det mulig for forhandlere å forbedre ytelsen til nettstedet, tilpasse kundeopplevelser med maskinlæring og automatisk tilpasse innhold til en hvilken som helst enhet. Forhandlere kan også få dyp innsikt i kundereiser med Episerver Analytics, slik at du vet hvilke kampanjer, opplevelser og produkter som er mest effektive.

See Episerver’s features for retailers in action

  • Experience-Driven Commerce

    Customer experience will soon overtake price and products as the key differentiator for businesses. Episerver’s Experience-Driven Commerce empowers retailers to deliver the rich experiences customers want. Our solution enables you to automatically personalize product and content recommendations, search results and email campaigns. This increases engagement, average order values and revenue.

  • Omnichannel Commerce

    Only 7% of retailers offer seamless shopping between channels, such as click-and-collect or ship-from-store programs. Yet today omnichannel commerce experiences are essential. Experience-Driven Commerce solves this by unifying product, inventory and customer data, and with partners like OrderDynamics and Microsoft. Customers can browse in one channel and purchase in another.

  • Global Commerce

    Increasingly consumers are making online purchases across borders. This gives retailers both an opportunity and requires certain capabilities. Episerver enables you to quickly launch and operate global ecommerce websites. This includes running multiple sites, country-specific payment gateways, tax calculations, and multiple inventory locations. We make international payments and order fulfillment easy.

  • Personalization & Analytics

    Personalizing content and product recommendations are proven ways to increase order values and revenue. Artificial intelligence now allows retailers to personalize at scale. The Episerver Personalization engine has 150 algorithms that automatically suggest the right content and products. Forrester Consulting found that on average our solution increases conversion rates by 3% and average order values by 5.5%.

Retail is a hyper-competitive market, and retailers around the world are continually improving their ecommerce and omnichannel practices. With this much at stake, you need an intelligent system you can trust.

Charles Dimov, Vice President, Order Dynamics

Kom i gang med Episerver!

Vi kan hjelpe deg med å:

  • Sette opp en demonstrasjon basert på dine ønsker og behov.
  • Gi svar på om vår plattform passer dine tekniske spesifikasjoner.
  • Sammenligne on-premise og skytjenester.
  • Gi priser på våre produkter og tjenester.

Ønsker du å hoppe over skjemaet og kontakte oss direkte? Ring oss på +47 40 00 70 40 eller finn ditt nærmeste Episerver kontor.

Episerver, a complete offering for digital transformation

Mats H.

Les hele anmeldelsen på