Google Analytics

Google Analytics for Episerver gir markedsførere og innholdsredaktører tilgang til rett data til rett tid, og gjør innsikt og kontekst til en del av innholdsarbeidet.

De fleste virksomheter vet at statistikk er viktig for å realisere webstrategien. Likevel er det mange som sliter med å tolke informasjonen effektivt og bruke det på en måte som skaper oppdatert og handlingsrettet kunnskap for markedsførere og innholdsprodusenter. Google Analytics for Episerver er laget for å løse dette problemet ved å la markedsførere og redaktører følge med på relevant informasjon og studere data i sammenhenger som er relevante for dem.

Forbedring av online tilstedeværelse

Google Analytics for Episerver er tett integrert med Episerver-plattformen. Markedsførere og redaktører får tilgang til rett data til rett tid, og innsikt og kontekst blir en del av innholdsarbeidet. Virksomheter kan effektivisere tilstedeværelsen på nett ved å drive kontinuerlig forbedring av brukerreisen og kundeopplevelsen i alle former for nettsteder, ehandelsportaler, mobile og sosiale nettløsninger basert på statistiske bevis. Ved å benytte statistikk i arbeidsflyten, kan redaktører og markedsførere ta bedre beslutninger og optimalisere sin tilstedeværelse på nett i sanntid slik at forretningsresultatene forbedres.

Beste praksis for statistikk i kontekst

Løsningen er laget slik at de mest relevante resultatene fra Google Analytics vises i en nyttig kontekst i sammenheng med innholdsproduksjonen. Markedsførere kan se statistikk i sanntid på siden de jobber med, og kan bruke informasjonen til å gjøre umiddelbare forbedringer som øker trafikken og konverteringsratene. I tillegg viser statistikken informasjon om hvor godt strategier og taktikker fungerer, som for eksempel personalisering eller sosial deling.

Funksjoner i Google Analytics for Episerver

  • Fullstendig integrasjon av Google Analytics
  • Kan spore all relevant informasjon og hendelser knyttet til innhold, trafikk og konverteringer
  • Forhåndsdefinert statistikk basert på beste praksis for å få mest mulig ut av Episerver-plattformene
  • Statistikk presenteres ved siden av innholdet som blir analysert
  • Kan utvides til flere nettsteder
  • Følg med på hvordan sosiale kampanjer påvirker konverteringer og omsetning
  • Se hvilke konverteringer som kommer som følge av arbeidet med personalisering på nettstedet