Personalisering

Automatisk personalisering gjennom maskinlæring og big data. Anbefalinger av innhold og produkter gjennom algoritmer tilpasset den unike brukeren på tvers av kanal og enhet. Gi den besøkende personlige opplevelser som driver salg og engasjement.

1 til 1 Personalisering basert på adferd

Episerver Perform


Tjenesten Episerver Perform er hjernen og hjertet i vår maskinlærende personalisering. Episerver Perform sørger for å innhente informasjon fra den besøkende, setter den sammen basert på adferd fra den aktive besøkende andre besøkende som "likner". Ved bruk av 1 eller flere av over 100 algoritmer kan våre kunders kunder gi personlige anbefalinger til hver eneste besøkende på web og mobil.


  • 1
    Innsamling av data fra adferd på nett og egne kilder
  • 2
    Over 100 algoritmer som dekker alle strategier og forretningsmål
  • 3
    Automatisk personalisering basert på maskinlæring

Personalisering er ikke vanskelig


Er du stamkunde i den lokale butikken eller besøker den for første gang vil de ansatte behandle deg for ulikt. Forskjellige mekanismer ligger til grunn for dette hvor noen er felles, mens andre er spesifikk. Som stamkunde er buksestørrelse, preferanser for form og fasong kjent, mens det for en ny besøkende er ukjent og basert på indirekte informasjon som vekt og høyde. Etterhvert som den nye besøkende gir mer informasjon om hva han er på utkikk etter kan den ansatte ta frem produkter som passer og er det den besøkende ønsker.

Sånn kan det fungere i den digitale butikken også, men hvor forskjellen er at det er "maskinen" som foreslår produkter basert på felles og spesifikk informasjon om den besøkende. Dette handler ikke om overvåkning eller inngrep i personvernet, men om å ta de besøkende på alvor og gi dem det de ber om. Over 50% av oss sier at vi ønsker slike opplevelser og tallet vokser raskt.


3 steg til personalisering

Episerver Reach


Produktanbefalinger i e-post, skreddersydd for den enkelte mottaker på det tidspunktet han eller hun åpner den. Hyperrelevante anbefalinger basert på avanserte alogoritmer og strategier som øker konvertering og driver mer-salg også etter at kunden har forlatt nettstedet. Hent tilbake kunder gjennom triggere og e-post for forlatt handlekurv, forlatt økt, kampanjer ikke benyttet og mange fler.


  • 1
    Produktanbefalinger i e-post
  • 2
    Triggere for forlatt handlekurv, forlatt økt...
  • 3
    Mer-salg også etter at kunden har forlatt butikken