The White Company

Hentet tilbake 1 av 6 tapte handlekurver

Suksesshistorien The White Company startet for over 20 år siden. I dag er selskapet et av de raskest voksende kjedene i Storbritannia og selger et komplett spekter av livsstilsprodukter, fra interiør til klær. Selskapet har nå over 50 butikker nasjonalt og en betydelig digital tilstedeværelse i Storbritannia og USA.

Målrettede tiltak i forhold til besøkendes adferd

The White Company har på sitt nettsted i gjennomsnitt over 770 000 unike besøkende hver måned. Dette inkluderer en lojal følgerskare, samt en betydelig mengde nye besøkende. De besøkende representerer over 1,2 millioner shoppingøkter. Selskapet var fornøyd med trafikkmengden, men så stort potensiale i å respondere bedre på behovene til hver enkelt kunde.

Salgsutløsende e-post sendt til rett tid

For bedre å overvåke og svare på behovene, vendte The White Company seg til Episervers Personaliseringsteam. Med produktet Episerver Reach, var The White Company i stand til å kommunisere med kunder via e-post på akkurat rett tidspunkt. I stedet for å sende e-post i forhåndsbestemte puljer, kan de i nå sendes ut basert på besøksadferd og handlinger som spores i sanntid. Episerver Reach baseres på ti automatiserte strategier. For å avgjøre hvor mye salg hver strategi kunne bringe inn, bestilte The White Company en Customer Value Index fra Episerver.

- Index-rapporten var nyttig fordi den ga gode tall på resultatene vi kunne forvente oss fra å implementere hver strategi, sier Jo Stone, Retention Marketing Manager hos The White Company.

- Dette betydde at vi kunne prioritere hvilken man skulle gå for først og rekkefølgen for når andre skulle rulles ut.

The White Company så gode muligheter for å frigjøre en betydelig mengde skjult salg. De bestemte seg for å igangsette en forlatt handlekurv-strategi, da dette så ut til å representere størst avkastning av de tilgjengelige strategiene.

1 av 6 e-postmottakere fullførte kjøpet

Den salgsutløsende e-postkampanjen på forlatte handlekurver var enkel å sette opp, og så snart den var igangsatt, opplevde The White Company en markant salgsøkning.

Over en periode på 3 måneder kvalifiserte 270 000 besøkende seg for forlatt handlekurv-kampanjen. Av de besøkende, agerte 16% direkte på e-postkampanjen og fullførte kjøpet. The White Company var slik i stand til å gjenopprette et salg som potensielt hadde gått tapt.

- Vi er veldig fornøyd med hvor raskt og enkelt vi var i stand til å implementere en slagsutløsende e-postkampanje, sier Stone.-

- Vi så en markant salgsøkning nesten umiddelbart, og vi gleder oss til å kunne implementere de resterende strategiene som også er tilgjengelige for oss.