Hawes & Curtis

Øker omsetningen per økt med 32%

Hawes & Curtis ble etablert i 1913 i London som en luksus skjortemaker som leverer høykvalitets klær og førsteklasses kundeservice. Selskapet har i dag mer enn 20 butikker i Storbritannia, inkludert flaggskipet på Jermyn Street. Hawes & Curtis er stolt av å gi en skreddersydd og tilpasset opplevelse til hver kunde, enten de er i kontakt med merkevaren online eller offline.

Forbedre kundeopplevelsen

Hawes & Curtis forstår betydningen av digital markedsføring, spesielt Google Shopping-kampanjer, for å støtte sin e-handelsstrategi.

De anerkjente at kampanjer med "product listing ad" (PLA) gjorde det mulig å kjøre kvalifisert trafikk til sin nettside og med bruk av smalere søkeord for å hjelpe kunden til riktig produkt til rett tid.

Men, Hawes & Curtis trengte å ytterligere optimalisere kundeopplevelsen når de ankom på nettstedet. Selskapet jobbet med Episerver for å tilpasse PLA-destinasjonssiden og forbedre konverteringer med en dynamisk widget.

Målrettede anbefalinger 

Widgeten som er inkludert på destinasjonssiden, presenterer åtte alternative produkter. Disse anbefalingene er basert på både produktannonsen og den besøkendes oppførsel og preferanser. Hvis ingen personopplysninger er tilgjengelig for en person, fordi de ikke tidligere har besøkt nettstedet, vil de som standard få opp anbefalinger valgt av Hawes & Curtis selv, som f.eks. tilsvarende produkter innen samme kategori.

Redusert bounce rate og økt inntekt 

"Engasjement med vårt brand er en kritisk suksessfaktor i alle våre betalte søkekampanjer," sier Antony Comyns, leder av e-handel på Hawes & Curtis.

"PLA-widgeten har gjort det mulig for oss å tilby en bedre kundeopplevelse ved å vise flere relevante produkter på landingssiden, noe som reduserer bounce rate. På denne måten kan vi vise våre kunder at vi virkelig forstår dem og deres preferanser, samtidig som vi viser til virksomheten de fordelene som personlige anbefalinger har på vår konverteringsrate."

PLA-widgeten har gjort det mulig for Hawes & Curtis å optimalisere sine Google Shopping-kampanjer for å forbedre den digitale kundeopplevelsen. Med personlige anbefalingene har Hawes & Curtis sett at bounce rate har gått ned med 10%. I tillegg har anbefalingene økt konverteringsraten med 26% og omsetningen per økt med 32%.