Cath Kidston

Øker salget og gjenkjøpsraten med personaliserte nyhetsbrev

Cath Kidston er en fremtredende britisk livsstils-merkevare som selger klær, vesker og tilbehør. Selskapet ble grunnlagt i 1993 og omtaler seg selv som "Home of Modern Vintage".

I dag har selskapet en global tilstedeværelse med 200 butikker i 16 land og en betydelig nettsatsing.

E-post er et viktig element i Cath Kidstons markedsføringsmiks. Via denne kanalen kan selskapet snakke direkte med sine vel én million kjernekunder, vise frem sine produktinnovasjoner og sørge for at merkevarens budskap blir hørt i et konkurranseutsatt marked.

Mål: Økt engasjementet og gjensalg

Selskapets innholdskalender er drevet av nyheter, og e-postenes budskap er tungt sentrert rundt produkttilbudet, med nye lanseringer, nye fasonger, nye farger – en tilnærming som er konsekvent på tvers av alle markedsføringskanalene.

Ved siden av nyhetsbrev på e-post, kjører Cath Kidston en serie e-poster som målrettes mot kunder etter hvor langt de er kommet på kundereisen. Disse inkluderer e-post for å ønske kunden velkommen, remobiliseringer og kundeaktivering. Gjennom denne tilnærmingen har selskapet til hensikt å forbli så relevant som mulig for sine kunder. Cath Kidston ønsket å personalisere e-postene for å skape større engasjement og lokke til gjenkjøp.

Tilpasser anbefalinger i e-post

Cath Kidston har valgt å brukt Episerver Reach for å skape en kampanje fokusert rundt sine nyhetsprodukter. 

E-postteknologien Episerver Reach gir automatisk genererte, tilpassede produktanbefalinger som kan vises i alle kampanjer og salgsutløsende e-poster. 

Løsningen bruker en blanding av markedsstrategier og maskinlæring for å finne produktforslaget hver enkelt har størst sannsynlighet for å ville kjøpe. Forslagene baseres på strategier som tidligere kjøp, nylig viste produkter, forlatte produkter, produkter som “trender”, nye produkter mfl.

Kampanjen genererte 40 prosent ekstra inntekt

Etter at de begynte å bruke Episerver Reach, har Cath Kidston sett et betydelig løft i salg sammenlignet med standard e-postutsendelser. 

Ved bruk av personaliserte epostutsendelser økte klikkfrekvensen med 53 prosent, og konverteringsfrekvensen (åpnede e-poster som førte til ordre) økte med 50 prosent. Personaliserte e-postmeldinger genererte også 40 prosent ekstra inntekt, sammenlignet med standard e-post.

Selskapet planlegger nå å ta i bruk flere elementer personalisert e-post til sine fremtidige kampanjer, inkludert velkomstmeldinger, bursdagsmeldinger og salgskampanjer.