Arcadia

Automatisk personalisering øker ordreverdien med 67 prosent

Arcadia Group består av ni kjente motebutikker, blant annet Topshop, Topman og Dorothy Perkins. E-handel er et av konsernets raskest voksende områder. Arcadia har 900 butikker i 40 land utenfor Storbritannia, og sender til 115 land gjennom sine nettsteder.

Personalisering av katalog med mange endringer

Før 2012 viste Arcadias nettsteder grunnleggende anbefalinger, lagt inn og redigert av redaksjonen. Det var en utfordring å manuelt opprettholde anbefalinger av en katalog med mange endringer og tusenvis av produkter. Noen anbefalinger ble vist selv når produktet var ute av lager. Mest begrensende av alt var det faktum at det samme settet av anbefalinger ble vist for alle besøkende på den siden - det var ingen personalisering i det hele tatt.

TopshopMiss SelfridgeBurton og Arcadias andre nettbaserte merkevarer trengte en kostnadseffektiv, automatisert og intelligent anbefalingsløsning som kunne holde tritt med deres hurtige lageromsetning. De trengte også å kunne engasjere seg med individuelle forbrukere og levere en betydelig økning i kryssalg og oppsalg. 

"Det er finnes ikke en gjennomsnittlig Topman eller Wallis-kunde, og når vi ser på alle våre forskjellige merkevarer, er kundenes behov enda mer varierte," sier Arcadias konsernsjef Simon Pritchard.

Basere anbefalinger på adferd i sanntid

Arcadia henvendte seg til Episervers Peerius-divisjon for en løsning for å levere intelligente produktanbefalinger og skape mer personlige onlineopplevelser. Gruppen implementerte Episerver Perform på tvers av sine nettsteder, som analyserer adferd i sanntid for å levere unike anbefalinger. 

Løsningen gjør det mulig for forhandlere å bruke sin kreativitet ved å velge hvor de skal gi anbefalinger. For eksempel kan anbefalinger legges på produktdetaljsiden for å støtte kryssalg og oppsalgsmuligheter, eller i kassen for å oppmuntre den impulsive kjøperen.

Anbefalinger kan også brukes på  handlekurvsider, hvor løsningen analyserer produktene som ligger der for å anbefale flere kjøp basert på en rekke faktorer. Disse faktorene kan inkludere forhåndskonfigurerte kleskolleksjoner og forskjellige prisklasser. Anbefalinger kan også sendes i nyhetsbrev hvor lagerstatus sjekkes når mailen åpnes.

Leverer ekte kommersiell verdi

Episerver Perform har vist seg å levere stor verdi på Arcadias nettsteder. Gjennomsnittlig ordreverdi har økt med 67%, og gjennomsnittlige enheter per ordre har økt med 66%. Løsningen alene har drevet 7% av Arcadias nettbaserte salg.

Hver merkevare har kunnet plugge inn løsningen og la den kjøre, eller skreddersy anbefalinger etter svært spesifikke parametere. Et antall av merkevarene har utvidet denne tilpasningen for å monitorere hvor de besøkende kommer fra, samt tilpasse anbefalinger til sesongmessige og klimatiske faktorer. 

"Med Episerver Perform har vi funnet en teknologi som kan engasjere hver enkelt person med unike anbefalinger og levere ekte kommersiell verdi," sier Pritchard.

"Det er tilstrekkelig fleksibelt og skalerbart til å vokse med våre merkevarer når vi bygger vår e-handelsvirksomhet på tvers av mobil, multikanal og internasjonale markeder."