Ny regnskapsgigant legger nettsidene i skyen

Outsourcing ligger i ryggmargen hos den nye regnskapsgiganten Azets. Da er det helt naturlig at de også legger sine nye nettsider i skyen.

Azets er et nytt selskapsnavn innen outsourcing av økonomi og HR, men virksomheten er allerede godt etablert i Norge og resten av Norden.

Visma Services, Visma Employee Management og Visma Personnel har nemlig endret navn til Azets. Dette er et resultat av salget av BPO-divisjonen fra Visma-konsernet. Totalt har det nye selskapet 2500 ansatte og 20 000 virksomheter i sin kundeportefølje.

- For å komme opp med nye nettsider raskt, bygger vi på en plattform vi allerede var kjent med fra Visma, Episerver. Erfaringen min med Episerver tilsier at plattformen vil løse de umiddelbare behovene våre og gi mulighet for å utvikle plattformen i takt med nye behov.

Følger trenden og flytter nettsidene opp i skyen

Som en del av den nye nettsatsingen valgte Azets å legge sine nettsider i "skyen" i stedet for å legge dem på egne servere. Internasjonalt er dette blitt vanlig, men her i Norge er dette fortsatt ingen selvfølge.

For Azets var det derimot ingen vanskelig avgjørelse, sier websjefen

- Skyløsninger sitter i ryggmargen hos Azets fra bakgrunnen vår som et Visma-selskap. Vi bruker det gjennomgående på mange av våre tekniske løsninger. Tre viktige stikkord her er økonomi, sikkerhet og fleksibilitet.

- Valget handler altså om mer mer enn økonomi?

- Strategi og valg av teknologi må henge sammen. Så ja, skyløsninger bør være naturlig for en bedrift som lever av outsourcing. Men jeg tror også det er viktig å huske på at outsourcing ikke bare dreier seg om å spare penger. Det er også snakk om kompetanse. Istedenfor å prøve å kunne løse alt selv, selv om det kanskje er mulig, er det mer effektivt i det lange løp å la de som sitter på den beste kunnskapen løse oppgaven.

- Det finnes flere tilbydere av skyløsninger på markedet. Hvorfor valgte dere akkurat Episerver DXC?

- For oss er web forretningskritisk. Da er det trygt å vite at løsningen blir hostet av spesialister på Episerver-plattformen. Vi forventer også at Episerver vil være en god partner for våre utviklere - også når vi skal vurdere nye behov og optimalisering av nettsidene vår.

Innholdsmarkedsføring blir viktig

Selv om Tor André Wigmostad og hans kolleger i Azets fortsatt har mye arbeid foran seg, startet de ikke helt på bar bakke. Innhold og maler har blitt migrert til nye nettsider.

- Likevel har det vært ambisiøst å etablere en nettside på et par måneder! Designerne har jobbet med å få på plass ny grafisk profil, utviklerne har tilpasset malene og webredaktører har oppdatert innhold, sier Wigmostad. Utviklingspartner har vært Visma Consulting i Sverige.

I første omgang har det handlet om å få opp en brukbar nettside, men på sikt regner Wigmostad med at faginformasjon vil bli en stadig større del av nettstedene deres.

- De siste månedene har vi lagt stadig større vekt på å dele den kunnskapen vi sitter på med eksisterende og nye kunder. Vi har alltid vært aktive med faglige bloggartikler som gir merverdi for kundene våre. Med Azets vil vi legge stor vekt på å produsere innhold som gjør regnskap og lønn enklere å håndtere for norske bedrifter.

Nettsidene er selvsagt også en viktig salgskanal. SmartAccounting er eksempelvis en løsning til mindre selskaper som kun selges gjennom nettsidene. Den nye nettsiden vil knytte nettsidene tettere sammen med deres portal og selvbetjeningsløsning. Og i løpet av året regner Azets også med å gi employee branding, personalisering og e-commerce en mer sentral plass.

Web er utvilsomt en helt sentral del av storsatsingen Azets og det blir virkelig spennende å se hvordan de vil bruke nettsidene for å skape reell verdi for kunder og partnere i tiden som kommer!

Visit the web page

https://www.azets.com

Implementert av:

Premium partner

Partnerkontakt
Lars Stokke
[email protected]

Partnerkontakt
Lars Stokke
[email protected]