Online shoppingvaner i 2019 og strategier for retailere

For tredje året på rad, har Episerver kartlagt 4500 forbrukere om online shoppingvaner og forventninger. Last ned rapporten for å se resultatene og lære mer om adferd og trender som kan hjelpe deg med å øke salget.

Last ned hele rapporten

Amazon har et rikholdig utvalg, men innhold og opplevelser betyr noe

Rapporten viser at markedsplasser som Amazon regjerer på toppen ved å tilby et bredt utvalg av produkter og pris. For å konkurrere, må merkevarer og retailere implementere dynamiske, integrerte content marketing og kunde-sentriske strategier som er personlige og skaper emosjonelle forbindelser med kunder som går utover selve transaksjonen.

_________

87% av de som handler online sammenligner hva de finner på en merkevare eller retailers nettsted med Amazon. Uriktig eller ufullstendig informasjon i nettbutikken og/eller mobil har stoppet 97% fra å fullføre et kjøp.

_________

Stemmestyrt shopping mest effektivt for gjensalg

Bruk av stemme blir gradvis del av online shopping. Antallet forbrukere som tar i bruk stemmestyrte enheter for å handle øker. Rapporten viser imidlertid at det er en preferanse for å bruke stemme for å innhente informasjon, ikke gjennomføre selve kjøpet. Merkevarer og retailere bør vurdere å bruke stemmestyrte enheter til å tiltrekke seg eksisterende kunder for gjensalg, mens de bør bruke tradisjonelle kanaler for å bygge relasjoner med nye kunder eller de som ikke handler så ofte.

_________

43% av forbrukerne oppgav usikkerhet rundt sikkerhet som hovedgrunn til at de ikke vil gjøre flere kjøp via stemmestyrte enheter. Utfordringer med søk etter, og sammenlikning av produkter ble også oppgitt som hinder for å ta i bruk stemmestyrte enhenter for e-handel.

_________

Sosiale medier driver kjøp hos yngre forbrukere

Sosiale medier har utviklet seg til en etablert shopping-kanal, spesielt for yngre kjøpere. Influencers er viktigere enn noensinne. 52% av de som handler online, som bruker sosiale medier, har klikket på et innlegg fra en influencer, ifølge rapporten, og en tredjedel (31%) har gjort et direkte kjøp fra innlegget.

_________

21% av de under 37 år som handler online benytter sosiale medier for inspirasjon når de ikke har et produkt i tankene for kjøp, sammenlignet med bare 5% for de over 38 år.

_________

Les hele rapporten!

Reimagining Commerce: Principles of Standout Digital Shopping Experiences

Få innblikk i vanene til over 4.500 forbrukere om hvordan de benytter e-handel. Rapporten har dypdykk innen trender, taktikker og teknologi som kan hjelpe retailere i en tid hvor experience-driven commerce (opplevelser knyttet til handel) blir viktigere.

Vi vil gjerne holde kontakten!

Ønsker du å motta e-postinvitasjoner til Episervers arrangementer og webinarer samt industri- og produktnyheter?

Du kan når som helst melde deg av via avmeldingslenken i e-postene våre eller ved å følge instruksjonene i personvernreglene våre.