Merkevarer

Mange norske merkevarer selger sine varer i egen nettbutikk, men ønsker samtidig å bygge sin merkevare og formidle viktig produktinformasjon.

En komplett ehandelsløsning


Det finnes mange gode ehandelsplattformer, men likevel har Episerver fått en sterk posisjon i Norden hos sterke merkevarer. Med Episerver Commerce i kombinasjon med Episerver CMS og kanskje også søkemotoren Episerver Find og et PIM-system, er det mulig å både selge på nett, lage avanserte kampanjer og styrke merkevaren med godt og inspirerende innhold. 

Vis frem merkevarens fortreffeligheter


Episerver er den eneste ehandelsplattformen for større bedrifter som også har et innebygget CMS. Dette gjør det enkelt å selge på nett, samtidig som kjeden kan inspirere i form av video, bildegallerier eller artikler. Dette er egenskaper som har bidratt til at mange av landets største kjeder også har valgt Episerver. 

Enkelt brukergrensesnitt


Hos de store og kjente merkevarene er det ofte mange ansatte som er involvert i arbeidet med nettbutikken/nettsiden, enten de har ansvar for å oppdatere kampanjer, legge til nye produkter eller oppdatere informasjon om hvor produktene kan kjøpes. Det er da svært viktig med et intuitivt og enkelt administrasjonsverktøy som gjør systemet enkelt å bruke. Dette har alltid vært en av Episervers store styrker og er en viktig grunn til at også store butikkjeder og konsern bruker Episerver.

Inspirerende kampanjer


Med Episerver kan du raskt lage store og flotte kampanjer, enten det er for å vise frem dine beste tilbud eller sesongens nyeste varer. For sterke merkevarer som legger mye ressurser i sine markedskampanjer med tilhørende landingssider og produktbeskrivelser, er det viktig å formidle et godt budskap enten det er på en datamaskin, mobiltelefon eller produktkatalog. 

Gjør internasjonale satsinger lettere


En viktig grunn til at mange sterke merkevarer velger å bruke Episerver, er at vår ehandelsløsning gjør det enkelt å åpne opp for nye land og språk. Med Episerver kan for eksempe store kampanjer lanseres i flere kanaler på flere språk med noen få klikk.

Optimalisering av innhold


Episerver gjør det enkelt å maksimere effekten av kampanjer og annet innhold med A/B-tester, automatisert innholdsoptimalisering og webanalyse.

 

Riktig budskap til riktig kunde


I Episerver finnes det noe som heter “gjestegrupper” via vår løsning for personalisering som gjør det mulig å gi målrettede tilbud basert på demografi, land, kjøpshistorikk, atferd og kanal. På nettsiden kan du også bruke gjestegruppene for å gi utvalgte kunder 10 prosent rabatt eller kanskje gratis frakt ved kjøp over et visst beløp. Gjennom ett og samme grensesnitt kan du også bruke gjestegruppene for å personalisere innholdet til ulike sosiale medier som LinkedIn, Facebook, Instagram eller Twitter. Før innholdet publsieres, kan du naturligvis forhåndsvise innholdet og se hvordan det vil fremstå for de ulike gjestegruppene.






Vil du vite mer om hvordan Episerver jobber med merkevarer?

Legg igjen e-postadressen din, og vi sender deg mer informasjon om hvordan våre produkter kan løse dine behov.