Butikkjeder

Episerver er den mest brukte netthandelsløsningen blant norske butikkjeder, men også kjeder uten nettbutikk velger Episerver.

Ehandelsløsning med alle muligheter


Det finnes mange gode ehandelsplattformer i Norden, men likevel er Episerver blitt det foretrukne alternativet for norske butikkjeder. Med Episerver Commerce ofte i kombinasjon med Episerver CMS, Episerver Find og kanskje også et PIM-system, er det mulig både å selge på nett, lage avanserte kampanjer og underbygge kjedens merkevare og faghandelsposisjon.

Vis frem din fagkompetanse


Episerver Commerce er den eneste ehandelsplattformen som er tilpasset større bedrifter som har CMS i samme løsning. Med kombinasjonen av Episerver Commerce og Episerver CMS får du en nettløsning som gjør det enkelt å selge på nett, samtidig som nettsiden kan inspirere i form av video, bilder og tekst. Dette er egenskaper som har bidratt til at mange av landets største varehandelskjeder har valgt Episerver.  

 

Enkelt administrasjonsverktøy


I en butikkjede er det ofte at mange medarbeidere som er involvert i arbeidet med nettbutikken. Det kan være alt fra å oppdatere kampanjer, legge til nye produkter, prise varer, skrive produkttekster eller oppdatere butikkoversikter. Med mange mennesker involvert, ofte med varierende teknisk kunnskap, er et intuitivt og enkelt administrasjonsverktøy viktig. Denne enkeltheten er en av Episervers store styrker og er en viktig grunn til at også reiselivsselskaper, konsern og B2B-bedrifter har valgt Episerver.

Effektive og innbydende kampanjer


Med Episerver kan du raskt lage avanserte og innbydende kampanjer, enten det er for å promotere gode tilbud eller sesongens nyeste varer. Dette er viktig for store kjeder som legger mye ressurser i sine kampanjer med tilhørende landingssider og produktbeskrivelser. Disse kampanjeprosessene er ofte fragmenterte og det er ofte vanskelig å være konsekvent i alle kanaler. Hos Episerver kan kjeden lansere kampanjer i flere kanaler med noen få klikk - og enkelt spore salg, kundeaktivitet og hvilke kampanjer som gir best resultat. Med våre malverk kan du også være trygg på at innholdet formidles på ønsket måte, selv om det er mange mennesker involvert i arbeidet.

Optimalisering av innhold


Å optimalisere en kampanje kan være krevende uten riktig verktøy. Episerver gjør det enkelt å optimalisere kampanjene med automatisert innholdsoptimalisering, A/B-tester og integrert innholdsoptimalisering.

Riktig budskap til riktig kunde


Episerver har avanserte løsninger for personalisering. Ved hjelp av såkalte “gjestegrupper” kan du gi målrettede tilbud basert på demografi, bosted, kjøpshistorikk, atferd og kanal. Du kan også gi kunden incentiver til å kjøpe mer for eksempel ved å gi kundene gratis frakt over et visst beløp eller ved å gi lojale kunder 10% rabatt. Om du ønsker enda mer kraft, har vi også et nært samarbeid med dedikerte systemer for personalisering som enkelt kan integreres via vår Add-On-Store.

Godt samspill med eksterne innholdssystemer


Kjeder som satser i flere kanaler, har et stort produktutvalg eller selger i flere land, velger ofte å kombinere Episerver med et PIM-system. Noen velger også å integrere sine nettløsninger med et DAM-system eller et system for personalisering.

Tåler trafikktopper


Episerver har mange av landets mest besøkte nettsider på kundelisten og vet hva som skal til for at din nettside på en best mulig måte skal være klar for ekstreme trafikktopper for eksempel i forbindelse med Cyber Monday, Black Friday, januarsalg eller julehandel. Det er både mulig å drifte nettsiden selv eller kjøpe vår skyløsning med mange fordeler.

 






Vil du vite mer om hvordan Episerver jobber med butikkjeder?

Legg igjen e-postadressen din, og vi sender deg mer informasjon om hvordan våre produkter kan løse dine behov.