Den gode kundereisen

Verdens beste omnikanalopplevelse - Det er ambisjonen hos design- og møbelprodusenten Bolia. De har derfor utviklet en e-handelsplattform som gir kundene en unik kjøpsopplevelse med både B2B, B2C og butikksystem i samme løsning.

En enhetlig opplevelse er viktig, uansett kanal.
En enhetlig opplevelse er viktig, uansett kanal.

Bolia vil tilby sine kunder verdens beste sammenhengende kundereise med alle selskapets kanaler slik at kundene opplever ett samlet Bolia. Utfordringen er at Bolia har en kompleks struktur med ca 350 000 produktvarianter, salg av både typen B2B og B2C, fysiske butikker og mange språk og markeder.

For å kunne skape en personlig kundeopplevelse skal Bolia kjenne hver enkelt kunde. For å mestre dette ønsker Bolia å følge prinsippene bak "unified commerce". Her handler det om å gi kundene en lik opplevelse i alle kanaler som vi kjenner fra omnikanal, men unified commerce tar det ett skritt videre. Med unified commerce er det én samlende programvare som bringer samtlige touchpoints sammen i realtid.

Data er nøkkelen

Nøkkelen til unified commerce og den optimale kundeopplevelsen er innsamling, bearbeidelse og anvendelse av data. Det betyr at fysiske butikker, mobil og nettsiden er samlet i en skyløsning så Bolia alltid er oppdatert med riktig informasjon og kan kommunisere kompetent og personlig i dialogen med sine kunder, uansett hvor og når kunden ønsker kontakt.

Tre-i-en

For Bolia er det avgjørende å ha en e-handelsløsning som er fleksibel og responsiv slik at den yter optimalt både på stasjonære og mobile enheter, selv med Bolias høye krav til bilder og video. Alt salg hos Bolia foregår nemlig via nettsiden - også det som skjer i de fysiske butikkene. Her er personalet utstyrt med iPads, så de hele tiden har Bolia.com for hånden og kan gi kundene overblikk over produktsortementet. Løsningen understøtter alle foretningsprosesser inklusiv innkjøp, salg og logistikk ved hjelp av Episerver Commerce og Microsoft Dynamics AX.

Les mer om Bolias unike betalingssystem Bolia Chipcard som er integrert på nettsiden Bolia.com istedenfor et kasseapparat.

Ett samlet Bolia

Bolia tilbyr sine kunder den samme digitale løsningen i alle brukssituasjoner. Dermed er det den samme netthandelen kunden ser når de browser hjemme som den de ser når de besøker Bolias butikker og ser på produktsortementet på infostands eller andre skjermer. Det skaper gjennkjennelighet og overblikk hos kunden.

Etter kunden forlater butikken kan butikkpersonalet sende kunden en e-post med en handlekurv som inneholder de produktene de hadde diskutert. Nå kan kunden sitte hjemme og med få klikk velge å legge inn en ordre på ett eller flere av produktene. Dermed gjøres det enkelt for kundene å gjennomføre et kjøp. Bolia oppnår på denne måten å konvertere et besøk fra en fysisk butikk til et salg på webshoppen, og hele 30% av Bolias omsetning skyldes slike e-poster fra butikken som kundene aksepterer i etterkant.

Når et kjøp er gjennomført følger Bolia opp med personaliserte videoer hvor kunden kan se produktene de har kjøpt. På den måten sikrer Bolia den optimale sammenhengen mellom alle touchpoints med kunden både før, under og etter et salg.

Som kunde hos Bolia får du samtidlig en unik opplevelse for alle sanser. Bolia har både en egen signaturduft og sin egen musikkanal i butikkene.

Fleksibel frontend

Bolia kommer med en rekke nye kollekjsoner hvert år og det skal naturligvis avspeiles på nettsiden. Derfor skifter Bolia.com visuelt uttrykk hver gang Bolia lanserer en ny kolleksjon. Det er også grunnen til at nettsiden er utviklet med fokus på fleksibilitet slik at Bolia selv kan gi nettsiden en visuell makeover flere ganger i året.

Se selv på www.bolia.com

Ønsker du mer informasjon?




Bolia


Besøk Bolia
www.bolia.com

www.bolia.com