Hvem skal eie innholdet på internett?

For kort tid siden inviterte vi til et frokostseminar der vi så nærmere på fremtidens publisist og stilte spørsmålet: Hvem skal eie innhold på internett og i hvilke kanaler skal det opprettes og publiseres?

Episervers nettredaktørfrokost er et populært arrangement blant redaktører og digitale markedsførere som ønsker holde seg oppdatert med vad som skjer i markedet.
Episervers nettredaktørfrokost er et populært arrangement blant redaktører og digitale markedsførere som ønsker holde seg oppdatert med vad som skjer i markedet.

En god innholdsstrategi har alltid vært viktig, men med nye løsninger som Instant Articles fra Facebook der man kan publisere innhold direkte på Facebook blir spørsmålet enda mer relevant. 

Vi utfordret foredragsholderene til å gi oss sine tanker om temaet:

Kjetil Manheim, Nettavisen: Fremtidens digitale publisist

Kjetil oppfordret tilhørerne til å tenke selv og ha et kritisk forhold til hvor du legger ditt innhold. Kan disse tilsynelatende godartede tjenestene representere en fare for din posisjon og merkevare? Se hele hans innlegg: 

 

Marte Gråberg, Kreftforeningen: Innhold mot kreft

Marte styrer en redaksjon som jobber godt og målstyrt med både nettsiden og sosiale medier – det har gitt resultater. Men verden er i stadig forandring og Marte fortalte også hvordan de forbereder seg for å møte fremtiden. Se hele Martes innlegg:

 

Eivind Lærum, Episerver: Ha kontroll på innholdet ditt

Eivind viste hvordan Episerver fungerer som innholdshub for informasjon som skal vises både internt og eksternt, og gir praktiske eksempler på multikanal, som f.eks Facebook Instant Articles. 

 

Mer om hvordan du kan publisere innhold fra Episerver direkte som Instant Articles kan du lese om her. 

Videoinnhold fra nettredaktørfrokosten ble produsert og streamet av vår samarbeidspartnere TwentyThree.  

Ønsker du mer informasjon?




Kreftforeningen


Besøk Kreftforeningen
www.kreftforeningen.no

www.kreftforeningen.no