Suunto klatrer til topps med avansert nettløsning

Suunto selger sine produkter over hele verden med en avansert nettløsning som viktigste virkemiddel.

Suunto er populært blant idrettsutøvere.
Suunto er populært blant idrettsutøvere.

Suunto er et finsk selskap som har laget sportsutstyr siden 1936. Det hele startet med kompass til det finske markedet, men Suunto selger nå også blant annet dykkerklokker, pulsklokker og sportsklokker i mer enn 100 land over hele verden.

Suunto begynte å samarbeide med Episerver allerede i 2008. En viktig årsak var at Episerver har gode løsninger for bedrifter som satser internasjonalt. 

- Det er viktig at nettsiden fungerer perfekt på ulike språk, så innholdet blir troverdig og relevant for våre kunder uansett hvor de bor, sier Janne Kallio, Performance Business Digital Lead hos Suunto. Han påpeker at de besøkende i de ulike landene ikke bare ønsker innhold på sitt eget språk, men også innhold tilpasset lokale forhold.

Episerver med sitt brede partnernettverk i hele Norden var viktig den gangen Suunto valgte plattformleverandør, forteller Kallio.

- Vi ønsket også å knytte en sterk relasjon til våre valgte partnere, noe som gjorde at vi ønsket teknisk support og utviklere lett tilgjengelig.

Noe av det som har gjort Episerver så populært, er at løsningen er brukervennlig og lett å bruke for personer også uten mye IT-kompetanse. At man i tillegg kan styre brukerrettigheter og har gode løsninger for maler, gjør at man kan la mange brukere jobbe samtidig uten at det blir tydelig for brukerne at ulike folk har jobbet med løsningen. Dette var viktig også for Suunto som har mange personer som bidrar med innhold til nettsidene.

Suuntos utvalg av sportsklokker

Noe av det spennende på Suunto.com er løsningen for å finne nærmeste butikk der man kan kjøpe Suunto-produkter. For de som ønsker å handle på nett, har Suunto selvsagt også nettbutikk og en egen seksjon for innholdsmarkedsføring. Det kanskje aller mest spennende er at Suunto for kort tid siden lanserte en løsning som gjør at kundene kan designe sine egne produkter på nett og få dem sendt rett hjem. Les mer om Suuntos nye «custom design»-løsning.

Også andre sterke merkevarer benytter Episerver for å styrke sin merkevare i digitale medier, inkludert norske selskaper som Norrøna, Dressmann, Cubus, BikBok, Rottefella, Norwegian og Hurtigruten.

 

Se også video:

 

Ønsker du mer informasjon?




Suunto


Besøk Suunto
www.suunto.fi

www.suunto.fi